De geschiedenis van Ringana

De geschiedenis van Ringana begon in 1993, toen de Oostenrijkse oprichter Andreas Wilfinger ontdekte dat in de schooltandpasta van zijn Geschiedenis van Ringanazoon het desinfecterende middel Triclosan zat. Triclosan is een erg krachtig bacteriedodend en schimmelwerend middel dat mogelijk kankerverwekkend is. Het middel zit onder andere in veel soorten zeep, detergenten, tandpasta’s, scheerschuim, veel make-up en deodorants.

Omdat Andreas Wilfinger natuurlijk het beste voor zijn zoon wilde en het dus niet gewenst was dat zijn zoon blootstond aan de Triclosan, besloot hij een tandreinigingsmiddel te ontwikkelen zonder chemische ingredienten, de Ringana Tandolie. Al snel werd de term ‘Fresh Cosmetics’ geformuleerd en Ringana was geboren.

Geschiedenis van Ringana

In het begin had Andreas het idee om nieuwe cosmetica producten op de markt te brengen. Samen met een team van gekwalificeerde deskundigen die hij enthousiast had gemaakt, richtte hij Ringana op. Ze experimenteerden in een klein laboratorium en testten verschillende recepten met een keukenmixer. Het duurde nog drie jaar voordat ze tevreden waren en de eerste producten op de markt brachten. Het kostte drie jaar hard werken, een flinke dosis idealisme en vele nieuwe bevindingen. Maar alle inspanningen loonden de moeite: de ideeën werden bekroond met het succes van een compleet nieuwe manier van denken over huidverzorging: verse cosmetica.

RinganaDe geschiedenis van Ringana zette zich voort toen de eerste verse Ringana producten hun weg vonden naar de consument. Er werden al snel andere natuurlijke cosmetica producten toegevoegd aan het assortiment. Daarnaast werd ook vitaminesupplementen, zoals de Ringana Packs en Ringana Caps, ontwikkeld, eveneens allemaal op volledig natuurlijke basis. Het complete assortiment is van organische oorsprong, dus 100% puur natuur, zonder synthetische of dierlijke toevoegingen en ook volledig dierproefvrij.

Het grote nadeel vand e cosmetica van topkwaliteit, was dat het niet interessant is voor de retailmarkt, die liever lang houdbare producten verkoopt. De kwalitatieve, natuurlijke en zelfs verse producten van Ringana passen natuurlijk in de verste verte niet in dat verkoopmodel. Om die reden werd besloten om er een mond-tot-mondreclamemodel aan te verbinden, want kwaliteit verkoopt zichzelf natuurlijk! Tegenwoordig bestelt men de verse cosmetica producten online en binnen een paar dagen tot een week heb je de verse producten in huis.

Ringana producten zijn vers te koop in de webshop

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *