Hydrateer je huid van binnenuit met voeding

hydrateer je huidDe huid is dan misschien wel je grootste orgaan, maar het is ook de laatste plaats om voedingsstoffen op te nemen. Dus als je huid er soepel, glanzend en gezond uitziet, betekent dit meestal dat je voedselmachine, je spijsverteringskanaal, goed werkt en je de voedingsstoffen uit je voeding goed opneemt. Sta er echter ook bij stil dat je huid door fases kan gaan waarin die er niet zo geweldig uitziet. Denk daarbij aan bijvoorbeeld een ander voedingspatroon of hormonale veranderingen. Hydrateer je huid om klachten te voorkomen.

Een van de dingen die we zeker weten is dat wat je in je lichaam stopt als voeding, net zoveel invloed heeft op je huid als wat je erop smeert. Veel beautyproducten beloven je huid te hydrateren, maar zitten vaak vol met chemicalien die je kan waarschijnlijk niet eens kunt uitspreken. Dus voordat deze laboratoriumsmeerseltjes in je kast terechtkomen, geef ik je deze 7 super hydraterende producten uit de natuur!

Hydrateer je huid met deze 7 voedingsmiddelenhydrateer je huid 2

  1. Komkommers: Veel van mijn eigen sapjes bevatten komkommer, maar ik zorg ook dat ik ze eet in mijn salades. Komkommer bevat silicium, een ingrediënt dat groei en conditie van huid, haar en nagels bevordert.
  2. Selderij: Een andere geweldige toevoeging aan sappen is selderij, een ander hydraterend voedingsmiddel dat silicium bevat.
  3. Chia zaden: Chia zaden zijn rijk aan omega-3 vetzuren en alle voedingsmiddelen die rijk zijn aan omega-3 vetzuren zijn een weldaad voor de huid.
  4. Aloë vera: Aloë vera is niet alleen geweldig als je het op je huid gebruikt, maar het zal ook de dorst van je huid lessen bij inwendig gebruik. Voeg een kleine hoeveelheid aloë vera gel toe aan je smoothie. Wees echter zuinig, want te veel smaakt bitter.
  5. Water: Het is natuurlijk vrij voor de hand liggend, maar niets is natuurlijk zo belangrijk voor huid als water. Om ons lichaam goed te laten functioneren, moeten we voldoende gehydrateerd worden. Drink dus ongeveer 0,03 liter water per kilo lichaamsgewicht per dag en begin de dag met een paar glazen lauw water. Dan geef je je huid elke ochtend een kickstart!
  6. Avocado: Een andere groente die rijk is aan omega-3 vetzuren is avocado, een ware bron van schoonheid. Vraag het maar aan voedings- en superfoodexpert David Wolfe. Hij is een grote fan van avocado en de voedende werking voor de huid.
  7. Watermeloen: Alle fruit en groenten zijn goed voor je gezondheid en je huid, maar meloenen spannen de kroon dankzij hun grote hoeveelheid mineralen en hun hydraterende vermogen door hun superhoge watergehalte.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *