Gezichtsyoga, anti-aging oefeningen

gezichtsyoga rimpelsGezichtsyoga, net als je denkt dat alles reeds is uitgevonden….Maar toch, het proberen waard? Ik vind van wel.

Jaarlijks spenderen we samen vele miljarden aan huidverzorgingsproducten waarvan het gros simpelweg NIET doet wat het belooft. In onze race tegen de klok gaan we ons spiegelbeeld steeds meer vrezen, naarmate we zien dat de zwaartekracht steeds meer zijn tol gaat eisen.

Gezichtsyoga, waarom niet?

Yoga is de immer populairder wordende bewegingstherapie die talloze voordelen biedt voor onze gezondheid en welzijn. En dat het een anti-aging werking heeft is ook wetenschappelijk bevestigd. Volgens een studie die werd gepubliceerd in het tijdschrift AGE, zoals gerapporteerd door GreenMedInfo, heeft yoga een grote verscheidenheid van cardiovasculaire en neurologische verbeteringen veroorzaakt binnen slechts drie maanden van beoefening.

Aangezien yoga zo’n positieve invloed heeft op ons gestel, dan zal gezichtsyoga, hoe minimaal ook, toch ook een positieve invloed hebben op ons gezicht?

Yoga en ontspanning

Yoga heeft een zeer ontspannende werking op de spieren van ons lichaam en dus heeft het dat ook op onze gezichtsspieren. Stress is een sterk verouderende factor en ontspanning remt dat proces dus af, een kwestie van logisch redeneren.

Met gezichtsyoga ontspan je de gezichtsspieren gericht, waarmee je de  vorming van rimpels kan afremmen en je gezichtsspieren in conditie kan houden door ze ontspannen te houden.

Gezichtsyoga oefeningen

Door slechts een paar minuten per dag de gezichtsspieren te oefenen, zal je op korte termijn de voordelen ervaren van een strakkere, beter doorbloede huid en in een aanzienlijk langzamer tempo rimpels ontwikkelen door bijvoorbeeld fronsen.

Het concept van gezichtsyoga is afkomstig van de Japanse dame Fumiko Takatsu. Op haar website Faceyoga.com legt zij uit hoe je met gezichtsyoga een strakkere, steviger en veerkrachtiger huid kan krijgen. Stress heeft een enorme invloed op de spanning in onze spieren. Zo geldt dat natuurlijk ook voor onze gezichtsspieren in vorm van fronsen, een strakke kaaklijn, een verbeten blik etc.

Oefening voor een glad voorhoofd

Niemand wil een rimpelig voorhoofd – met deze techniek ontspan je de gezichtsspieren en vloeit de spanning weg die kan leiden tot rimpels.

  1. Maak met beide handen een vuist en plaats de knokkels van de middelvingers en wijsvingers in het midden van je voorhoofd en oefen druk uit.
  2. Wrijf de knokkels naar de zijkanten van het hoofd tot aan de slapen.
  3. Herhaal deze beweging vier keer.

Deze massage is ook een goede manier om de spanning te verlichten tijdens een stressvolle dag op het werk. Je vermindert er de frons mee, zodat je huid niet in dezelfde plooi blijft staan.

Verminder je lachrimpels

Lachen is prachtig en lachrimpels kunnen zeker een oud gezicht sieren, maar niet iedereen is blij met de lijnen die achterblijven rond je mond en ze zijn maar moeilijk glad te strijken. Voorkomen dat ze zich permanent manifesteren is een betere optie.

  1. Plaats beide handpalmen op de slapen.
  2. Druk de huid naar oven en naar achteren, zodat je je gezicht ‘optilt’.
  3. Open je mond en maak een “O”-vorm.
  4. Laat je kaak vervolgens vijf seconden hangen.
  5. Herhaal de oefening nog twee keer.

Deze oefeningen zijn bestemd om de spieren van het gezicht te trainen, niet de huid. Zorg dus dat je aanvullend op deze oefeningen de juiste voeding tot je neemt voor het optimale resultaat. Ook de beautyproducten die je gebruikt zijn natuurlijk van grote invloed op de gezondheid van je huid. Kies bij voorkeur voor de beste natuurcosmetica en neem geen genoegen met goedkope drogisterijcrèmepjes.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *